En arbejdsskade og et glas rosé

Iværksætternes rejser er som regel vidt forskellige. For nogle er der langt fra idé til handling, andre transformerer deres hobbyprojekt til en forretning, mens for Lotte Bøgelund skulle der en arbejdsskade og et glas rosé til, en sommeraften i 2020.

Da Lotte Bøgelund i sommeren 2020 nød et glas rosévin på sin terrasse, kom hun på idéen. Hun skulle starte en webshop, som solgte tøj til store mænd.

I 2020 fik Lotte en arbejdsskade i skulderen, og måtte stoppe sit daværende arbejde hos en tøjforretning i Odder, mens hun gik ledig blomstrede iværksætteren op i hende. Hun skulle være sin egen chef, og det blev hun i da hun startede BigBoys i Horsens.  

Lager, webshop eller butik?

I starten var adressen på hovedkvarteret Grønlandsvej 11S, dog oplevede Lotte det som mange andre iværksætter oplever, når de handler med kunder, alting går ikke altid som det forventes. Det der i starten var ment som værende udelukkende webshop og lager, blev hurtigt ændret til en pseudo-butik i et lagerlokale, da efterspørgslen for at prøve tøj var så stor. 

Efter 6 måneder måtte BigBoys med Lotte i spidsen ud for at finde nye lokaler. Det lykkedes hurtigt at finde noget der kunne opfylde niche butikkens vækstende krav. I dag er BigBoys at finde på Åboulevarden 86A hvor iværksætteren Lotte har sin gang.

At rulle bolden op ad bjerget

Eventyret med at starte webshop og butik samtidigt, blev hurtigt et mareridt. 

I sommeren 2021, blev Lotte nægtet adgang til sin webshop og SoMe kanaler, da et firma der havde lovet at hjælpe hende, blev ondsindet. 

Efter over 4 måneders kamp og advokatbistand, blev Lotte genetableret på sin webshop og sine SoMe kanaler, dog måtte hun starte helt forfra. Men modet har hun på ingen måder mistet, tværtimod!

 

‘Hvis jeg vidste hvor mange bump, søvnløse nætter og ondt i maven jeg skulle have, så tror jeg aldrig at jeg var startet. Det kun takket været mit netværk og mit fantastiske bagland, at jeg stadig er her.’

 

Overvældende med den tætte kundekontakt

‘Drivkraften for mig, er den feedback jeg får for kunder. Jeg elsker at betjene mine kunder i butikken, som på nettet, Jeg har mange kunder som har købt på webshoppen men som enten sender små gaver eller kommer langvejs fra, for at besøge butikken’

De seneste par måneder er BigBoys eksploderet på SoMe og i omsætning. Det der førhen var en sommerdrøm er realiseret af iværksætteren Lotte Bøgelund, hvis største problem lige nu er sin forretnings trang til vokseværk - og måske nye lokaler.

Find BigBoys på Facebook her

bubble