Stadig fodbold på hjernen

Der er stadig fodbold på hjernen hos den skriblende Premier League fan Jeppe Augustsen, som snart har været i luften med sit Premier League nyhedssite, plbold.dk, i tre år. 

Sidst vi hørte fra Jeppe var i december 2014, hvor han og partneren Mikkel Lund Køhler netop havde indgået en samarbejdsaftale med Tipsbladet, og den aftale trådte officielt i kraft fra d. 1. juni 2015.

– Aftalen med Tipsbladet går ud på, at de sælger vores annoncer, mens vi deler redaktionelt arbejde. Det har nu kørt en sæson, og det er gået rigtig fint, synes vi. Der har været et par komplikationer, hvilket der nok altid vil være – i starten havde vi ikke den økonomi, som vi havde håbet på, men det er heldigvis kommet nu, så nu spiller det, lyder det fra Jeppe.

Kan slet ikke holde sig fra det der iværksætteri

Fra d. 1. august 2015 ansatte de deres første deltidsansat, og de står nu overfor at skulle vurdere om dette skal udvides til to næste sæson. Det glæder dem også, at de nu kan give deres mange skribenter en bedre løn for deres arbejde med hele tiden at holde sitet opdateret med de seneste nyheder fra Premier League.

– Der er stadig nogle trin op til den løn vi gerne vil give dem, men vi er godt på vej, så det er vi meget positive overfor, fortæller Jeppe, der de første par år arbejdede hjemmefra, men nu er flyttet i et kontorfællesskab i Aarhus.

Og hvorfor lige Aarhus, når vi nu har så mange inspirerende kontorfælleskaber her i Horsens?

– Det var mere af personlige årsager – mange af mine venner bor heroppe, så jeg tænkte det ville være bedst for mig at komme herop, hvor de også er. Jeg sidder sammen med en masse andre unge iværksættere, inklusiv en der hedder Emil Lyng, som jeg har startet en anden virksomhed med, fortæller Jeppe.

Ja Jeppe kan åbenbart slet ikke holde sig fra det der iværksætteri, og selvfølgelig har hans anden virksomhed også noget med fodbold at gøre.

– Det startede da min far havde købt en wallsticker med Liverpool motiv, og efter at have smidt det op i en facebookgruppe fik ekstrem meget interesse på det – det fik os til at tænke, at der muligvis kunne være et marked for det, lyder det fra Jeppe.

De lancerede webshoppen wallstickerplus.dk, der har særlig fokus på fodbold wallstickers, i november sidste år og fik en masse salg op til julen.

20 millioner besøgende

Vi skulle selvfølgelig også lige høre hvordan det går med at forbinde fodbold og velgørenhed, som har været et ønske hos Jeppe længe. Sidst vi snakkede med Jeppe havde han indset, at det var et større projekt at gå i gang med, og selvom Jeppe har flere idéer, som han bl.a. har diskuteret med en af iværksætterne bag velgørenhedsportalen Charii.com, så ønsker han ikke at springe ud i noget før plbold.dk kører 100%.

Og det er sitet bestemt godt på vej til. Jeppe og Mikkel håber meget på at ramme 20 milloner besøgende inden sitet har 3 års fødselsdag, og siden deres trafiktal er stedet med 50%, er det bestemt noget de satser på sker.

“Så kan man vist godt begynde at kalde plbold.dk for et halvstort medie”, lyder det beskedent fra Jeppe.

Det synes vi i hvert fald sagtens man kan, og vi ønsker Jeppe held og lykke med al hans fodbold-iværksætteri – det er nok ikke sidste gang vi hører fra den fodboldglade iværksætter.

Du kan læse de tidligere udgivet artikler om Jeppe og plbold.dk her.

bubble