Under overskriften ”VR Ready – AR You?” er der Tech Talks om spilteknologiers værdiskabende muligheder i VBI Park den 8. maj.

VR-teknologi og AR-teknologi kendes primært fra spilteknologien og underholdningsbranchen. Virtuel Reality (VR) skaber en virtuel virkelighed for spillerne, og teknologien er langsomt ved at blive ligeså tilgængelig som almindelige spilkonsoller. Augmented Reality (AR) bruges blandt andet i Google-brillerne. Det er en teknologi, hvor man manøvrerer i virkeligheden og tilfører den ekstra features.

Men de senere år har begge teknologier vundet indpas i virksomheder og sektorer, der er beskæftiget med bl.a. produktion, turisme, ejendomme og markedsføring. Senest kunne VI STARTER SGU fortælle historien om tre tidligere VIA-studerende fra Rumænien, der bruger VR-teknologi til 3D-visualiseringer for arkitekter og byggeudviklere i firmaet Visometric.

Det er de muligheder, der er på tapetet, når Vitus Bering Innovation Park i samarbejde med VIA, BusinessHorsens og Horsens Kommune indbyder til Tech Talks i VBI Park den 8. maj fra kl. 12:00 – 16:00. Det er gratis at deltage.

Visuel storytelling med VR

Det hele åbner klokken 12, hvor der serveres sandwich i caféen. Derefter åbnes arrangementet med et helikopterblik på AR og VR. Morten Barfoed Søegaard fra EON Reality viser fremtiden og alle den muligheder indenfor VR og AR-produktion.

Derefter vil Maria Engermann og Signe Ungermand fra den prisvindende Aarhus-virksomhed MANND fortælle om deres erfaringer med at bruge teknologierne til visuel storytelling. MANND har har produceret flere nationale og internationale VR-oplevelser, heriblandt projektet ”Hver sin stilhed”, som er blevet vist på filmfestivalerne i Cannes, Venedig og Luxembourg.

VR og AR som marketingsredskab

Efter kaffe og forfriskninger, går Bertie Millis fra Virtual Umbrella i London på podiet. Han er en prisvindende iværksætter og en af Storbritanniens førende eksperter indenfor VR- og AR-teknologi. Han arbejder blandt andet sammen med internationale brands som Uber, Gucci, Nokia og AT&T. I VBI Park vil Bertie fortælle om VR og AR som effektive marketingsværktøjer.

Dagen slutter med Marcus Jøhnck Bendt Haure fra Grundfos, der kommer ind på, hvordan den store virksomhed med hovedsæde i Bjerringbro har brugt VR-teknologier til at nå markante resultater. Satsningen på VR har blandt andet betydet, at oplæringstiden for en operatør er reduceret fra seks uger til fem dage. Det er der penge i.

Arrangementet slutter klokken 16:00, og det er som nævnt helt gratis at deltage. Du skal bare melde dig til via dette link.

Kommentarer

kommentarer