Har du hørt om WeLoveStartups? Det er en super fed forening, som siger JA til iværksætteri ved at hjælpe iværksætter-startups med at få det afgørende skub videre! VI STARTER SGU kan kun SYNES GODT OM, og gøre opmærksom på WeLoveStartups – for det gør vi sgu også!

Pressemeddelelse: WeLoveStartups

Vi tror på dem, som tør

Imens bankerne siger nej, og det offentlige overvejer at sænke støtten til iværksætteri, praktiserer foreningen WeLoveStartups ”pay it forward” filosofien. Sammen med etablerede virksomheder giver vi opstartsstøtte uden betingelser til nyskabende iværksættere. De tre første legater er uddelt.

Legatmodtagerne

Legatmodtagerne er FarmBackup, DOT og UniPegma. Iværksætterne er nyskabende inden for hhv. landbrugsmaskiner, spil og undervisning. De er nøje udvalgt blandt 51 ansøgere, indledende evalueret af 20 fageksperter, hvorefter en ekspertjury bestående af tre højtprofilerede branchefolk, har truffet det svære valg. Lige netop de tre idéer var et hit hos juryen, fordi de viste stor passion, og deres ansøgning viste, at et legat kunne få dem langt. Sammen med legatet får startupvirksomheden bl.a. en mentor tildelt. I fællesskab finder de frem til hvordan legatet kan skabe størst gavn.

Med WeLoveStartups giver vi modige og passionerede iværksættere muligheden for, at få en fortjent opstartsgnist med legat og en mentor, så de kan få det optimale ud af deres potentiale.” udtaler ekspertjurymedlem Anette Nørgaard fra Microsoft.

Direktør i WeLoveStartups Jakob Breddam: Vi har modtaget imponerende ansøgninger om legater, til alt fra droneudvikling og idéer der fokusere på deleøkonomi. Samtidig repræsenterer iværksætterne alle aldersgrupper. Det er vi særligt glade for her til vores første Legatuddeling, fordi det er vores mål at støtte og styrke alle typer af iværksættere. Det er fantastisk at se hvor bredt iværksætteri blomstrer i Danmark.

WeLoveStartups drives af passion.

WeLoveStartups er bygget på ”pay it forward” tankegangen, hvor alle med passion for iværksætteri, har mulighed at byde ind. Pt. er 40 ambassadører tilknyttet, som bidrager inden for det område, de er passionerede for. Det kan være gennem et medlemskab eller ved at tilbyde rådgivning, mentorring af iværksættere eller at udbrede WeLoveStartups vision.
Bag WeLoveStartups direktør Jakob Breddam står foreningens bestyrelse, hvis medlemmer alle har mange års erfaring inden for iværksætteri og forretningsudvikling.  Næstformand i WeLoveStartups, Sussi Bianco: ”Vi oplever en ny bevægelse i Danmark. Den viser sig blandt andet som et stort drive for, og engagement i WeLoveStartups og idéen om ”pay it forward”. Vi ser det hos de etablerede organisationer og virksomheder, der som initiativtagere har valgt at gøre uddeling af legater mulig. Vi har også modtaget et væld af henvendelser fra iværksættermiljøet om at bidrage med frivilligt arbejde ved at blive ambassadør eller mentor. En spændende rejse er begyndt – og vi er mange der er rasende nysgerrige på at se, hvor langt vi kan gå ved at gå sammen.”.

WeLoveStartups formål er at skabe flere nyskabende iværksættere.